Jak skutecznie promować swój kanał na portalu You Tube?

Promowanie kanału You Tube nie jest takie trudne, jak mogłoby się początkującym Youtuberom wydawać. Warto jednak pamiętać o tym, że istnieje kilka możliwości, z których skorzystanie może znacznie powiększyć grono naszych odbiorców. Jak więc skutecznie promować swój kanał na You Tube?

Jak zacząć promocję własnego kanału?


Najprostszym sposobem jest skorzystanie z narzędzi, jakie oferuje nam sam You Tube. Co to za narzędzia?


1. Filmy reklamowe - każdy Youtuber może stworzyć film promujący swój kanał. Jak podpowiadają sami twórcy You Tube - ważne, aby skupić się na pierwszych 5 sekundach filmiku, w których przyciągniemy uwagę widza. Dobry film reklamowy powinien być stosunkowo krótki, powinien przedstawiać charakter naszego kanału a na koniec - zapraszać do subskrypcji i korzystania z social mediów.


2. Wyszukiwacz Widzów - jest to aplikacja, która pozwala na pokazywanie widzom Twojego kanału przy wynikach ich wyszukiwania w Youtube. Działa to na tej zasadzie, że Twój kanał jest podpowiadany takiej grupie, której może się najbardziej spodobać. Czyli, jeśli posiadasz kanał o pielęgnacji kota, reklama Twoich filmików pojawi się przy wyszukiwaniach dotyczących kotów i zwierząt domowych.

3. AdWords dla video - płatna opcja, dzięki której możemy promować swoje filmy i kanał za pomocą reklam TrueView. Budżet na tą formę reklamy ustalamy samodzielnie, jednak od jego wielkości zależy zakres promocji i skuteczność działania.


4. TrueView - czyli reklama Twojego kanału, która pojawi się przed wyświetleniem filmiku z innego kanału. Jest to oczywiście usługa płatna, jednak bardzo skuteczna.




Jak promować kanał You Tube?

Oprócz narzędzi dostarczanych przez sam You Tube, mamy całkiem sporo możliwości wypromowania swojego kanału i dotarcie do większej liczby subskrybentów. Co to za sposoby?

1. Social media - Facebook, Twitter, Google+ (automatycznie połączone z naszym kanałem), Instagram. To miejsca, gdzie możesz zdobyć setki, a nawet tysiące swoich fanów. Wystarczy po prostu korzystać z dobrodziejstw każdego z tych mediów społecznościowych. Facebook przykładowo oferuje nam strony oraz ich reklamowanie. Twitter i Google + - opisywanie naszej działalności i zamieszczanie krótkich postów, a Instagram – wrzucanie dodatkowych, „zakulisowych” zdjęć. Pamiętaj, że każde medium posiada swoją specyfikę i przyciąga nieco innych odbiorców. Dlatego najlepszym sposobem jest połączenie kilku i odsyłanie do nich pod koniec każdego filmiku.


2. Goście! - to jeden z ciekawszych sposobów na promowanie. Nie działasz przecież w sieci sam – oprócz Ciebie istnieje setki innych Youtuberów, z którymi możesz nawiązać współpracę. Odwiedzanie się wzajemnie na kanałach sprawi, że zyskacie nowe rzesze odbiorców, a przy okazji, przełamiecie rutynę swojego kanału. Nowe materiały, to zawsze powiew świeżości, która przykuwa uwagę widzów.


3. Tagowanie - ważnym elementem promocji jest odpowiednie otagowanie wrzucanych filmików. Tagi pozwalają na łatwiejsze wyszukiwanie materiałów przez użytkowników oraz sortowanie dostępnych na You Tubie filmików zgodnie z upodobaniami zawartymi w tagach.


4. Działaj pod SEO - chcesz zdobyć popularność, to sam na nią zapracuj. Często kluczem do sukcesu jest działanie zgodnie z zasadami SEO, czyli pozycjonowaniem w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiednio dobrany tytuł materiału (z frazą kluczową, najlepiej taką, która jest często wyszukiwana w Google), tagi i opis sprawią, że użytkownicy łatwiej do Ciebie dotrą.


5. Konkursy - wszyscy je lubimy. Nawet jeśli nie jesteś w stanie zaoferować swoim widzom realnych nagród, warto, żebyś zorganizował od czasu do czasu jakiś konkurs. To nie tylko przyciągnie widzów, lecz także wywoła dyskusję w komentarzach i ruch sieciowy się zwiększy. 


6. Oryginalność - tak naprawdę najlepszą promocją jest tematyka kanału. Oryginalne i będące na topie materiały sprawiają, że więcej osób nas ogląda. Dobrze, aby tematyka, którą poruszamy, była naszym konikiem - użytkownicy łatwo wychwycą nasze wahanie się lub czytanie z kartki. Dlatego jeśli chcesz mieć widzów  -mów i rób to, co kochasz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz