Dość często zadawane są pytania związane z pozycjonowaniem kanału w obrębie wyszukiwarki YouTube. Jak sprawić, aby moje filmy były wysoko w wynikach organicznych YouTube? Jak promować mój kanał?
Temat ten jest o tyle ważny jako, że:
- YouTube jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie.
- dynamika przyrostu zapytań na YouTube jest bardzo wysoka, szybsza niż w obrębie Google.
- Polacy są bardzo aktywni w poszukiwaniu materiałów na YouTube, w niektórych kategoriach ilość wyszukiwań w Polsce na YouTube stanowi nawet 40% zapytań tej kategorii w Wielkiej Brytanii
- na YouTube powstaje coraz więcej wartościowych filmów, ich twórcą zależy właśnie tym, aby użytkownicy docierali do tej treści.
Jak pozycjonować więc swoje treści i kanał w obrębie YouTube? O tym właśnie w dalszej części artykułu.
Pozycjonowanie filmów i kanałów na YouTube
Poniżej można znaleźć opis najważniejszych rzeczy, które trzeba uwzględnić przy promowaniu filmików na YouTube.
Tytuł filmu na YouTube
Jeden z ważniejszych elementów promowania treści na YouTube, który powinien odzwierciedlać treść filmu i zawierać najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe.
W przypadku filmów poradników można stosować wyrażenia związane z tym, jak takich materiałów poszukują użytkownicy – np. “Jak utworzyć….”
Opis filmu
Powinien odzwierciedlać treść filmu i zawierać najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe. Opis filmu powinien być unikalny.
Z uwagi na to, że początkowa część opisu pokazywana jest w wynikach wyszukiwania, warto zadbać, aby słowa kluczowe, pod które optymalizujemy wideo pojawiały się na początku opisu. Zwłaszcza, że słowa kluczowe, które pokrywają się z wyszukiwaniem użytkownika są pogrubiane.
Tagi filmu na YouTube
Dodaj tagi opisujące poszczególne filmiki. W ich obrębie można zawierać zarówno właściwe nam słowa kluczowe jak i główne słowa kluczowe kategorii, w których umieszczamy filmiki. Wykorzystaj na tagi całe dostępne miejsce!. Wśród dodawanych tagów, dodawaj tagi zawierające przymiotniki – poprzez nie ludzie często szukają filmików na YouTube np. “śmieszne”, “ciekawe”, “przydatne” itp.
Linki do filmów na stronach internetowych
Podobnie jak w wyszukiwarce Google dużą rolę w algorytmie wyszukiwarki YouTube odgrywa popularność materiałów w internecie. Im więcej linków z wartościowych i mocnych serwisów internetowych prowadzi do Twoich filmów, na tym wyższe pozycje w wynikach YouTube mogą liczyć Twoje filmy.
Ilość wyświetleń filmu
Bardzo ważny czynnik w rankingu YouTube. Im bardziej popularny jest dany film, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będzie się pojawiał w obrębie wyników wyszukiwania YouTube.
Ciekawe jest to, że na czynnik ten można wpływać wykorzystując niektóre formy reklamowe na YouTube. Np. Promowane filmy wideo YouTube pozwalają na zwiększanie ilości wyświetleń filmu, co z kolei ma wpływ na ostateczne wyniki.
Ilość subskrybentów i widzów kanału
Im więcej subskrybentów i widzów ma kanał, tym większe znaczenie odgrywa w obrębie społeczności YouTube w danej kategorii. Tym większy “Trustrank” posiada. Z tego względu im więcej widzów i subskrybentów ma kanał, tym większe prawdopodobieństwo, że filmy z tego kanału będą się pojawiać na wysokich pozycjach organicznych wyników YouTube.
Data dołączenia do YouTube
Nie jest to bardzo ważny element algorytmu, jednak warto o tym pamiętać. Im dłużej dany użytkownik prowadzi swój kanał, tym większy “Trustrank” posiada.
Dodanie filmu do YouTube
Z jednej strony materiały, które zostały dodane do YouTube jakiś czas temu i mają w miarę dużą liczbę wyświetleń otrzymują spory Trustrank. Z drugiej jednak często tworzenie nowego materiału też przynosi korzyści. Co jakiś czas widać wysoko w wynikach wyszukiwania bardzo świeże materiały, które pomimo niedużej ilości wyświetleń dostają swego rodzaju “kopa świeżowiści” w YouTube (ich opisy i tytuły muszą być zoptymalizowane).
Komentarze i oceny
Nie dziwi, że im więcej komentarzy i ocen ma dany film, tym większe szanse na wysokie pozycje w wynikach organicznych YouTube. Nie jest to jednak bardzo ważny element tego algorytmu.
Jakość materiału
Dodawanie materiałów w jakości HD daje lepsze rezultaty niż dodawanie standardowego materiału – w sumie nie ma w tym nic dziwnego, użytkownicy oczekują materiałów w wysokiej jakości.
Tym bardziej, że materiały w jakości HD są wyróżnione w obrębie samych wyników wyszukiwania.
Podsumowanie
Oczywiście tych elementów branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu w wynikach organicznych YouTube jest więcej. Nie wszystkie z wcześniej wymienionych są tak samo ważne, niektóre jedynie w niewielkim stopniu wpływają na te pozycje.
Przy pozycjonowaniu materiałów na słowa niszowych wystarczy de facto optymalizacja opisów i tytułów filmów. Przy słowach bardziej konkurencyjnych i popularnych, dużo ważniejsze będą już kwestie związane z popularnością filmów (szczególnie ilość wyświetleń i “Trustrank” kanału, z którego pochodzi film).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz