niedziela, 19 kwietnia 2015

Pozycjonowanie kanału i filmów na YouTube

Dość często zadawane są pytania związane z pozycjonowaniem kanału w obrębie wyszukiwarki YouTube. Jak sprawić, aby moje filmy były wysoko w wynikach organicznych YouTube? Jak promować mój kanał?

youtube wyszukiwarka Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Temat ten jest o tyle ważny jako, że:
- YouTube jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie.
- dynamika przyrostu zapytań na YouTube jest bardzo wysoka, szybsza niż w obrębie Google.
- Polacy są bardzo aktywni w poszukiwaniu materiałów na YouTube, w niektórych kategoriach ilość   wyszukiwań w Polsce na YouTube stanowi nawet 40% zapytań tej kategorii w Wielkiej Brytanii
- na YouTube powstaje coraz więcej wartościowych filmów, ich twórcą zależy właśnie tym, aby użytkownicy docierali do tej treści.
Jak pozycjonować więc swoje treści i kanał w obrębie YouTube? O tym właśnie w dalszej części artykułu.

Pozycjonowanie filmów i kanałów na YouTube

Poniżej można znaleźć opis najważniejszych rzeczy, które trzeba uwzględnić przy promowaniu filmików na YouTube.

Tytuł filmu na YouTube

Jeden z ważniejszych elementów promowania treści na YouTube, który powinien odzwierciedlać treść filmu i zawierać najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe.
W przypadku filmów poradników można stosować wyrażenia związane z tym, jak takich materiałów poszukują użytkownicy – np. “Jak utworzyć….”
youtube tytul Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Opis filmu

Powinien odzwierciedlać treść filmu i zawierać najważniejsze dla Ciebie słowa kluczowe. Opis filmu powinien być unikalny.
Z uwagi na to, że początkowa część opisu pokazywana jest w wynikach wyszukiwania, warto zadbać, aby słowa kluczowe, pod które optymalizujemy wideo pojawiały się na początku opisu. Zwłaszcza, że słowa kluczowe, które pokrywają się z wyszukiwaniem użytkownika są pogrubiane.
youtube opis Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Tagi filmu na YouTube

Dodaj tagi opisujące poszczególne filmiki. W ich obrębie można zawierać zarówno właściwe nam słowa kluczowe jak i główne słowa kluczowe kategorii, w których umieszczamy filmiki. Wykorzystaj na tagi całe dostępne miejsce!. Wśród dodawanych tagów, dodawaj tagi zawierające przymiotniki – poprzez nie ludzie często szukają filmików na YouTube np. “śmieszne”, “ciekawe”, “przydatne” itp.

Linki do filmów na stronach internetowych

Podobnie jak w wyszukiwarce Google dużą rolę w algorytmie wyszukiwarki YouTube odgrywa popularność materiałów w internecie. Im więcej linków z wartościowych i mocnych serwisów internetowych prowadzi do Twoich filmów, na tym wyższe pozycje w wynikach YouTube mogą liczyć Twoje filmy.

Ilość wyświetleń filmu

Bardzo ważny czynnik w rankingu YouTube. Im bardziej popularny jest dany film, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będzie się pojawiał w obrębie wyników wyszukiwania YouTube.

youtube wyswietlenia Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Ciekawe jest to, że na czynnik ten można wpływać wykorzystując niektóre formy reklamowe na YouTube. Np. Promowane filmy wideo YouTube pozwalają na zwiększanie ilości wyświetleń filmu, co z kolei ma wpływ na ostateczne wyniki.

Ilość subskrybentów i widzów kanału

Im więcej subskrybentów i widzów ma kanał, tym większe znaczenie odgrywa w obrębie społeczności YouTube w danej kategorii. Tym większy “Trustrank” posiada. Z tego względu im więcej widzów i subskrybentów ma kanał, tym większe prawdopodobieństwo, że filmy z tego kanału będą się pojawiać na wysokich pozycjach organicznych wyników YouTube.
youtube widzowie Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

youtube widzowie 2 Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

youtube widzowie 3 Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Data dołączenia do YouTube

Nie jest to bardzo ważny element algorytmu, jednak warto o tym pamiętać. Im dłużej dany użytkownik prowadzi swój kanał, tym większy “Trustrank” posiada.
youtube dodanie Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

youtube dodanie 2 Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Dodanie filmu do YouTube

Z jednej strony materiały, które zostały dodane do YouTube jakiś czas temu i mają w miarę dużą liczbę wyświetleń otrzymują spory Trustrank. Z drugiej jednak często tworzenie nowego materiału też przynosi korzyści. Co jakiś czas widać wysoko w wynikach wyszukiwania bardzo świeże materiały, które pomimo niedużej ilości wyświetleń dostają swego rodzaju “kopa świeżowiści” w YouTube (ich opisy i tytuły muszą być zoptymalizowane).

youtube nowosc Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Komentarze i oceny

Nie dziwi, że im więcej komentarzy i ocen ma dany film, tym większe szanse na wysokie pozycje w wynikach organicznych YouTube. Nie jest to jednak bardzo ważny element tego algorytmu.

Jakość materiału

Dodawanie materiałów w jakości HD daje lepsze rezultaty niż dodawanie standardowego materiału – w sumie nie ma w tym nic dziwnego, użytkownicy oczekują materiałów w wysokiej jakości.

Tym bardziej, że materiały w jakości HD są wyróżnione w obrębie samych wyników wyszukiwania.

youtube hd Pozycjonowanie kanału i filmów na Youtube

Podsumowanie

Oczywiście tych elementów branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu w wynikach organicznych YouTube jest więcej. Nie wszystkie z wcześniej wymienionych są tak samo ważne, niektóre jedynie w niewielkim stopniu wpływają na te pozycje.
Przy pozycjonowaniu materiałów na słowa niszowych wystarczy de facto optymalizacja opisów i tytułów filmów. Przy słowach bardziej konkurencyjnych i popularnych, dużo ważniejsze będą już kwestie związane z popularnością filmów (szczególnie ilość wyświetleń i “Trustrank” kanału, z którego pochodzi film).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz